már, mint abba, ahol előzőleg rendszergazdaként dolgoztam.
Mivel az intézmény nem talált megfelelő rendszergazdát a helyemre, megkerestek, hogy segítenék-e nekik. Mivel belefért az időmbe és az energiámba így visszamentem rendszergazdának és két állásom lett.
A szétesett informatikai rendszert rendbe hoztam, a tanévet sikeresen lezártuk, és kezdődött az új.
Szeptemberben mivel előző év elején kisegítettem a tanári kart informatika tanár hiánya miatt és tanítottam egy osztályt informatikára, így ismét megkerestek, hogy megint segítsek.
Nem volt könnyű a dolgom, mert egy egész intenzív osztályról volt szó, és a tanulók informatika tudásában is nagy volt a szórás. Mivel szeretem a kihívásokat, és csak egy-két hónapról volt szó, elvállaltam. Úgy gondolom, hogy jól sikerült.
Nem jött új informatika tanár, így velem maradt az osztály évvégéig.
A tanulás elég jól ment, lehetett látni, hogy kinek fog jól sikerülni az érettségi és kiknek nem.
Hogy ne legyen egyszerű az élet pont ebbe az évvégébe “csapott” bele a covid. Az online oktatásra átállást viszonylag gyorsan elvégeztük, az iskola titkárral.
Köszönhető ez a menza programnak és a hozzá tartozó diáknyilvántartásnak, amit előzőleg csináltam a sulinak.
Ugyan nem nagy az intézmény, de kb. 400 gyereket röpke egy hét alatt átállítottunk online oktatásra a Teams rendszerbe.
Az utolsó próba érettségik már online felületen történtek. Aztán jött maga az igazi megmérettetés, ami számomra megnyugtató végeredménnyel zárult. Sikeresnek értékeltem az időszakot.
Jött a következő tanév. Hála az égnek lett elég informatika tanár.
Viszont a menza rendszernek upgrade-re lett szüksége.
Ennek oka, az új jogszabály., miszerint minden számlát online a kiállítás napján fel kell tölteni a NAV megfelelő felületére.
Megkért az iskola gazdasági vezetője, hogy mivel én vagyok a rendszergazda, és egyébként is én csináltam a rendszert, ezért folytassam, és csináljam meg ezt a “kis” módosítást.
Erre a kihívásra már nemet mondtam., mert nem rendszergazdai feladat. Arra gondoltam, hogy ha nem leszek határozott, akkor ebben nem lesz változás.
Ezután az intézmény vezetése keresett meg, hogy mi lenne nekem a komfort, miért lennék hajlandó elkészíteni a módosítást. A válasz előtt, megnéztem megtudom-e csinálni.
Egy kis lelkesedést és kihívást is éreztem.
Egy hét a NAV rendszer, egy hét egy másik online számlázó rendszer világában, de sikerült mind a kettő. Ugyan nem a programból közvetlenül, de egy teszt program segítségével működött a kommunikáció. Számlákat tudtam létrehozni és feltölteni mindkét rendszerbe.
Megírtam az elképzeléseimet az iskola vezetésnek, de sajnos “elkaszálták” a rendszert – amit mint munka – így utólag már nem is bánok.